Dorin Sîrbu -

Insigne Slabute.ro

Design, Noutati, Sanatate, Stil de viata sanatos

Pentru fanii care susţin şi apreciază Slăbuţe, am creat un set de insigne pentru promovare şi suport a stiluluii de viaţă sănătos şi a valorilor de pe Slabute.ro.

splash-insigne Insigne Slabute.ro

Am creat mai multe insigne autentice care reprezintă cel mai bine atât pe tine, cât şi comunitatea Slăbuţe.ro. Poţi ajuta pe Slăbuţa şi celelalte slăbuţe şi poţi transmite mesajul sănătos al comunităţii afişând aceste insigne la semnătura ta în forum, pe contul tău de Facebook, hi5, Twitter sau în alte locaţii deschise spre promovarea stilului de viaţa sănătos şi alimentaţiei corecte.

Insignele de pe Slăbuţe pot fi găsite aici: Insigne – împreună învăţăm să trăim sănătos!

Fan Club Slabuţe – fan.slabute.ro

Design, Noutati

În Ajunul sărbătorilor de iarnă am pregătit mai multe surprize pentru slăbuţele din comunitate. Pentru fanii comunităţii Slabuţe.ro am lansat noua secţiune – Fan Club Slăbuţe (fan.slabute.ro) - locul unde fanii Slabute.ro vor putea descoperi resurse noi si inedite în stilul autentic Slăbuţe (wallpaper/tapete, insigne, etc.).

splash-fan-slabute Fan Club Slabuţe - fan.slabute.ro

Pe fan.slabute.ro vor fi prezentate:

  • Tapete/Wallpaper – imagini pentru ecranul calculatorului personal
  • Insigne – imagini special concepute pentru semnaturi sau site-uri personale

Cu aceste tapete şi insigne veţi putea avea mai aproape pe Slabuţa şi celelalte slăbuţe din comunitate.

Pentru discuţii am deschis un subiect în comunitate: Fan Club Slabute – fan.slabute.ro

Succes!

Widget

Definitii, IT, Tehnologie

Widget (software) este o componentă software, care încapsulează o anumită funcţionalitate sau care oferă o metodă de interfaţare cu un sistem informatic, concepută pentru a fi integrată uşor într-o interfaţă grafică şi a extinde functionalităţile interfeţei respective. Un widget trebuie să fie usor de incorporat şi să extindă funcţionalitatea interfeţei ţintă.

Conceptual, un widget poate fi asemănat cu o componentă de calculator. De exemplu, pentru a creste memoria calculatorului personal (a extinde performantele), se adaugă încă un modul de memorie, care indiferent de producător, dispune de o interfaţă standard de conectare la placa de bază. Astfel printr-o metodă simplă s-a adaugat o funcţionalitate complexă şi s-au extins performanţele calculatorului.

Widget-urile, similar componentei de calculator din exemplul de mai sus, pot fi create de mai mulţi autori/producători şi trebuie să se integreze într-un animit tip de interfaţă, respectând standardul impus de interfaţa respectivă.

Un widget, de obicei se implementează folosind un limbaj de descriere a datelor (ex: XML, (X)HTML, etc.), un limbaj de programare (C, JS, etc.) sau o combinaţie între ambele. De obicei, pentru dezvoltarea widget-urilor în limbaje de programare de nivel jos cum ar fi C, este necesara utilizarea unui API oferit de către producătorul interfeţei.

De ce este necesar un widget?

Să presupunem că se dispune de o bază de date mare cu alimente şi valori lor nutriţionale, cum este cea de pe calorii.slabute.ro şi se doreşte să se ofere posibilitatea de căutare în această bază de date şi altor site-uri, care nu dispun de aceste informaţii şi nici de puterea de calcul.

Se crează de către Slabute.ro un widget de căutare cu interfaţare la baza de date şi se oferă spre preluare. Acest widget este preluat şi încorporat de către alte site-uri. Încorporarea lui permite căutarea valorilor nutriţionale direct din paginile site-ului respectiv fără a părăsi site-ul. Un astfel de widget este simplu, se încorporează uşor şi oferă faciţităţi avansate de care unele site-uri nu pot dispune sau nu doresc să dezvolte funcţionalităţi în acea direcţie.

Widget-urile sunt componente utile (de obicei oferite gratuit) şi cu o gamă largă de utilizare. Ele pot fi încorporate (“conectate”) fie în interfaţa sistemului de operare (ex: afisare stare calculator, afisare vreme, etc.), în paginile web (căutare, afişare stare profil, noutăţi, etc.), în interfeţele programelor software, etc.

Dezvoltarea unui widget se face de către un programator care dispune de cunoştinţele necesare pentru a implementa eficient şi corect o astfel de componentă. Deoarece widget-urile sunt componente care se încorporează într-o interfaţa de interacţiune cu utilzatorii, implementarea estetica, eficienta şi corectă este esenţială.

Watermark electronic

Securitate

Watermark electronic, este un insemn/marcaj electronic, fie de natura analogica sau digitala, aplicat unei informatii originale pentru a putea verifica ulterior autenticitatea acestei informatii.

Scopul unui watermark este sa protejeze un produs (obiect) de un anumit tip la copiere si sa se poata verifica oricand, daca un produs oarecare este original sau este copiat, prin faptul ca pe produsul copiat ar lipsi marcajul special, care teoretic ar trebui sa nu poata fi copiat in procesul de reproducere al originalului.

Termenul de “watermark” este imprumutat de la procedeul clasic de aplicare pe hartie al unui desen prin intermediul unei prese si al apei, procedeu care nu are nimic in comun cu marcarea informatiilor electronice, pastrandu-se doar conceptul de verificare la autenticitate.

Din punct de vedere conceptual, pot fi identificate doua tipuri de watermark electronic:

Watermark digital

Watermark digital, este tipul de watermark aplicat informatiilor in format digital  (imagini, muzica, video, documente electronice, etc.). Acest tip de watermark, reprezinta informatii speciale, cum ar fi:
watermark-digital-imagine Watermark electronic

  • sunete/unde imperceptibile pentru urechea umana (pentru audio si coloane sonore)
  • informatii imperceptibile pentru urechea umana (“zgomote” pentru audio si coloane sonore)
  • informatii invizibile pentru ochiul uman (“coduri”/”zgomote” speciale adaugate in poze si/sau video)
  • informatii vizibile ochiului uman (imagini cu logo sau alte insemne adaugate pe imagini si video)

De obicei watermark-urile digitale, inviziblie ochiului si/sau imperceptibile urechii sunt identificate cu aparate speciale, detectoare de watermark, care verifica daca exista acea informatie adaugata suplimentar la continutul original. Pentru watermark-urile digitale vizibile si/sau perceptibile urechii este suficienta examinarea atenta a continutului. (ex: este usor de detectat logo-ul unei firme sau numele unui site pe o poza cu watermark).

Watermark analogic

Watermark analogic, este tipul de watermark aplicat informatiilor analogice. In epoca “digitala”, in care traim, produse care circula, la liber, in format analogic si trebuie protejate impotriva copierii si pentru a fi verificate la autenticitate, se gasesc tot mai putine (ex: casete audio si video cu banda magnetica). Clasificarea marcajelor care pot fi aplicate, specificate la watermark-ul digital se pastreaza, cu specificarea ca se aplica informatii suplimentare in format analogic, unui continut original in format analogic, prin metode si tehnologia specifica acestui tip de continut.

Site Slabuta.ro

Stil de viata sanatos

Slabuta are de acum un site unde poate sa-si scrie unele ganduri si sa faca anunturi legate de comunitatea slabute.ro, site-ul www.slabuta.ro.

site-slabuta-ro-522x348 Site Slabuta.ro