Dorin Sîrbu -

Bufoni

Online, Social

bufoni-488x391 BufoniAsa cum am scris si in articolul Categorii hoti o sa detalizez fiecare tip de comportament de tip “hot” (este “clasificarea” mea personala a “fenomenului”). Mentionez ca acesta “clasificare” o sa o limitez doar la domeniul web, desi probabil poate fi aplicata si in alte cazuri.

“Bufoni”, sunt o forma “avansata” de ciorditori, oarecum pot fi considerati un fel de “next level” (nivelul urmator), care de obicei au tendinta de a da vina pe altii cu exact lucrurile rele pe care le fac ei (o forma de ipocrizie). Daca infractorii sunt “greu de gasit”, atunci bufonii sunt “greu de identificat” si de multe ori “stau” mai aproape de voi decat va inchipuiti :) (nu uitati iarasi: nivel de maiestrie).

M-am inspirat de acest termen din meseria cu acelasi nume, adica o persoana care vorbeste “aberatii” (chiar si cu intentie) si are o forma “haioasa” de a se comporta.

Exemple bufoni

Am intalnit multe cazuri de acest tip, incepand cu primul meu job, cand colegul meu de birou, “informa” seful meu in legatura cu activitatea mea zilnica la servici si  pana recent, cand persoane de la care nu te asteptai, recurg la astfel de metode.

O sa dau exemple, iarasi legate de slabute.ro, pentru ca se pare ca prin valoarea ei, aceasta comunitate a atras, nu putini, “bufoni’ si ‘ciorditori’.

Exista un caz deja cunoscut, despre o persoana, de altfel cunoscuta in domeniul fitness, care acuza pe toata lumea, dar nu rareori calca stramb si ‘imbratiseaza’ ideile implementate de slabute.ro, chiar criticate initial. Urmaresc acest caz de o vreme si nu pot sa nu observ ca este “fan slabute” (sau cel putin dezvoltatorii lui), din moment ce multe din functionalitati incep sa semene ‘izbitor’ de mult cu slabute.ro.

Intr-o zi cand o sa se “umple paharul”, o sa-l fac vedeta si aici.

Printre ideile vizibile imprumutate de el/sau de designer-ul pe care l-a anagajat, este asemanarea culorilor atribuite unei categorii din portal, care seamana cu cele din tema dezvoltata de mine in colaborarea cu Slabuta, PortalV, pentru slabute.ro. Ea are o explicatie pentru folosirea acelei game de culori, sunt curios daca o are si el.

Alt caz mai putin ipotetic, a fost un atac la adresa forumului de pe slabute.ro din partea unei persoane de gen feminin, pe care nu o stiam pana in acel moment. A scris un articol despre comunitatea de slabute, cum ca toti ar fi marii hoti si marii copiatori … s.a.m.d. Tot in acel articol, autoarea cu pricina initial tuna, fulgera, acuza si ameninta ca detine documente si patente de retete (nu stiu ce treaba aveam noi cu retetele lor), care chiar si la insistentele mele, tot nu le-am mai vazut pana in ziua de azi.

Tot “circul” pe acel blog era mai complicat pentru mine, ca reprezentant al comunitatii de slabute, prin faptul ca, cei care si-au lasat comentariile, facand parte dintr-o retea de blog-uri (mai multe bloguri, care lucreaza/cloaboreaza cu aceeasi firma-mama), era normal sa se “sustina” intre ei si sa incerce sa “impuna”, “punctul lor” de vedere.

Ipocrizia a constat in faptul ca dupa “marea acuzare” la adresa comunitatii de slabute, articolele pe care le adaugau pe un site de-al lor pe care il reprezentau, erau ‘supect’ de aproape ca tema de cele publicate anterior pe portalul slabute. Dupa care am mai gasit la ei si o reteta copiata si adaptata de la slabuta ras_cristalin din forum … cum am spus, o forma de circ (o unealta de marketing), pe care oamenii de multe ori nu o inteleg si o iau ca adevar.

Solutie

Solutiile sunt ca si in cazul infractorilor, luarea de atitudine, atentionarea lor, actionarea in judecata, etc. Recomandarea este sa apelati la servicii profesionale, deoarece in astfel de cazuri puteti avea de a face cu companii in spate, care “isi stiu meseria” si sunt “pregatite” pentru astfel de cazuri.

De datoria utilizatorilor de pe Internet, in cazul in care au sistem de comentarii activat, ar fi sa critice acele locuri unde se permit astfel de incalcari.

Concluzie

Aceasta este o forma mai avansata si mai “fina” de a copia continut si/sau de a acuza pe altii, in scopul discreditarii si obtinerii de avantaje directe sau indirecte de catre “bufoni”. Sinonime pentru acest tip de comportament ar fi: “a calca pe capete”, “a copia inteligent”, “a ataca pe la spate”, etc.

Pe aceeaşi temă...

2 comentarii pentru "Bufoni"

  1. amuzament online Aprilie 10th, 2010, 12:51

    Am citit de curand articolul respectivului pentru persoanele” dragi” , insa consider a fi inutil acest razboi.

    1. orice user viziteaza in medie de 10 siteuri cand cauta ceva pe Google.
    2. orice user are nevoie de informatie clasata (deci in 2 3 ani fiecare site nisat de fitness va avea elementele pe care la inceput nu le avea si pe care le va prelua de la celelalte site-uri)
    3. exista un singur mod de a slabi si un singur mod de a gati. Schimbarea ingredientelor,a gramajului, a inserarii unor forme de activtate fizica face ca totul sa para originar ( asa cum am precizat intr-un alt comment ” hotii elevati originali” ).Asadar toti suntem hotii si toti devenim victimele la un moment dat.

    cei care intradevar aude castigat sunt cei care lupta desi stiu ca vor deveni victime asa ca nu se dedica crearii unor articole si continuturi corporative ci doar originale ( adica nu elaboreaza de la zero asa cum ar fi un tratat de specialitate ci creaza articole originale ,reciclate dupa articole copiate. )

    Cat despre designeul unui blog,ce se vrea plin de articole corporative, e greu de spus daca a copiat sau nu dupa slabutele punct ro.

    E exact ca fursecurile facute cu zahar normal de la noi ” zahar margaritar “(am dat un exemplu de zahar ce se gaseste la noi in supermarketuri) sau cu zahar brun ( unde dai un ban dar stai in fata.Adica aduni din tava fursecurile semanate cu alimente de inalta calitate). EI bine si Alexandru vlahuta in 1901 la inceput de secol trecut a scris” semanatorul”.Si stiti stii cum se spune:

    semeni ceea ce aduni. Iar daca aduni pe site doar articole copiate sau chiar si originale ( ca si produs al hotilor elevati originali) nu faci altcega decat sa semeni vizitatori nu si clienti. Cred ca in limbaj tehnic se numeste ” rata de conversie”.

    Asadar tot continutul original ca si produs al creatorului de la zero, va fi cel apreciat. Doar ca atata timp cat informatia se adreseaza publicului larg de 99,98% care e incosntient in a face diferente intre ce inseamna ” articol de specialitate” si articol copiat original, mi-e greu sa cred ca vei avea succes.te vei lupta cu morile de vant.Asadar orice lupta ai da pentru transparenta si pentru ” originalitate” e posibil sa iti peirzi timpul si intrun final sa ajungi sa fii si tu corupt, cuprins fiind de teama ca cel care “copiaza” e posibil sa ti-o ia inainte, iar acest lucru o arata probabil deja prin monetizarea site-ului.

    [Răspunde]

    Vadmin Răspuns:

    Este prea mare cuvantul “razboi” pentru dimensiunea blogului acesta. Suplimentar la toate, nu exista nici un nume si s-ar putea sa ne referim la persoane diferite.

    Cat despre comentariu, nu trebuia sa amesteci continutul original si continutul “general” cu monetizarea unui site, sunt lucruri diferite, fiecare capitol trebuie tratat separat si fiecare este liber sa-si ia deciziile lui, in dependenta de necesitati, cu consecinte bune sau rele.

    [Răspunde]

Ai o întrebare/comentariu?